YANIKKÖY’DEN DUMANLIDAĞ ZİRVESİNE

28 Ocak 2024 sabah saat 08:00’de Manisa’dan Menemen’in Yanık köyüne doğru yola çıktık. Yanıkköy kahvesinde birer çay içtikten sonra planlı rotamızdan DUMANLIDAĞ zirvesine doğru yola çıktık. Köyün kuzeyinde yükselen NEON TEİKOS Antik kentini içinde barındıran CENEVİZ KALESİNİN üstüne çıkarak gezdik. Kalenin kuzeyinden TARAK KAYALARA doğru sık makilik alandan yükselmeye devam ettik. TARAK KAYALAR üzerinde yer alan SADEN gölünde ufak bir öğle molası vererek sırt hattından sodalı göle ulaştık. Sodalı gölün üstünden DUMANLIDAĞ batı sırtını yükselerek 1080 rakımlı DUMANLIDAĞ zirvesine ulaşmayı başardık. Seremoni yaptıktan sonra Çukurköy’e kestirme patikadan indik. Çukurköy kahvesinde birer çay içtikten sonra Çukurköy ovasını geçerek BELEN köyüne ulaştık. Belen köyünden Doğa köyüne geçtik. Doğa köyünden YANIKKÖY’e geldiğimizde OTUZ kilometre mesafe kaydedip toplam 1300 Metre irtifa yükselmiş olduk. Geriye güzel anılar ve fotoğraflar bırakarak Manisa’ya dönüşe geçtik. Sizlerde en güzel yerleri ilk önce görmek istiyorsanız anemontrekking.com etkinliklerine katılabilirsiniz.

Bu faaliyetimizin parkur kaydına https://www.wikiloc.com/hiking-trails/yanikkoy-dumanlidag-anemon-trekking-159530866 adresinden ulaşabilirsiniz.

yavuz

2014 yılından beri Anemon Trekking Spor Kulübünün faaliyetlerini organize ediyorum. Rota çizip dağlarda yürüyorum. Dağcılık ve doğa sporlarına merakınız varsa faaliyetlerimize katılabilirsiniz.