2023’E ALAŞEHİR BOZDAĞLARI GÖZLÜBABA VE HACIKARLIĞITEPE ZİRVELERİNDEN ELVEDA DEDİK

24 Aralık 2023 Pazar günü sabah saat 05:30’da Manisa’dan falaiyetimize katılan dört kişi ile yola çıktık. Saat 07:15’te Alaşehir ilçesine ulaştık. Burada sabah kahvaltısı yaptıktan sonra 13 km ileride Bozdağların eteğindeki Evrenli köyü üst mahallesine bin rakımlı başlangıç noktamıza araçla ulaştık. Saat 08:40’da faaliyetimize başladık. Planlı rotamızın GAVURHAMAM Tepe sırtının sağ kulvarından yukarıya doğru yükselmeye başladık. Çoban patikalarından SAĞIROLDEDE Tepenin sol yamaçlarından 1823 rakımlı İSİMSİZ TEPE’ye saat 1235’te ulaşarak ALAEHİR BOZDAĞLARI PLATOSU üstüne çıkmaya başardık. Burada kahve molası verdikten sonra üst sırt hattından Alaşehir Bozdağların en yüksek ikinci noktası 1866 rakımlı GÖZLÜBABA ZİRVESİNE saat 13:15’te ulaştık. Gözlübaba zirvesinde GÖZLÜBABA’nın mezarı var. Burada dualar okuyarak 22-23 Aralık 2023 tarihlerinde güneydoğuda şehit olan 12 askerimiz için dua okuduk. Bayrak açıp seremoni yaptık. Daha sonra üst sırt kattından 1880 rakımlı NİRENGİ TEPE (HACIKARLIĞI TEPESİNE) yan geçiş yaparak saat 13:50’de buraya ulaştık. Burada 2023 yılının son faaliyeti başarı ile gerçekleştirmenin gururuna yaşayarak ÇOBANYATAK sırtından inişe geçerek başlangıç noktamıza döndüğümüzde saat 17:30’u gösteriyordu. Toplamda 13,52 km mesafe kaydedip, 1128 metre irtifa yükselerek bölgeye güzel bir anemontrekking.com rotası hediye etmenin gururunu yaşadık.

2024 yılında yeni ve güzel faaliyetlerde buluşmak dileğiyle YENİ YILINIZ ŞİMDİDEN KUTLU OLSUN.

Bu faaliyetin rota kaydına https://www.wikiloc.com/hiking-trails/alasehir-bozdag-gozlubaba-anemon-trekking-156463904 adresinden ulaşabilirsiniz.

yavuz

2014 yılından beri Anemon Trekking Spor Kulübünün faaliyetlerini organize ediyorum. Rota çizip dağlarda yürüyorum. Dağcılık ve doğa sporlarına merakınız varsa faaliyetlerimize katılabilirsiniz.