CUMHURİYETİN YÜZÜNCÜ YILI KUTLU OLSUN

CUMHURİYETİN 100.YILINA YAKIŞIR VE ANLAMLI TIRMANIŞ

Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluşunun 100.YIL DÖNÜMÜNDE 29 Ekim 2023 sabah saat 07:00’de Manisa Cumhuriyet Meydanında buluştuk. Toplu fotoğraf çekildikten sonra 800 metre mesafedeki Manisa Şehitliğine yürüdük. Manisa Şehitliğinde ŞEHİTLERİMİZ için SAYGI DURUŞUNDA BULUNUP, İSTİKLAL MARŞIMIZI okuduktan sonra Şehitliğin muhtelif yerlerinden BİRER AVUÇ VATAN TOPRAĞI aldık.

Daha sonra Şehitliğin karşısındaki KIRTIK MEZARLIĞI girişinde kabri bulunan MANİSA TARZANI AHMET BEDEVİ’nin mezarından toprak alıp dua okuduk.

Şehitlikten 1500 metre yüksekliğindeki Spil Dağına doğru tırmanışa geçtik. Alaybey Falezileri üzerinden ilk durağımız 400 rakımlı KARAKAYA TERASLARINA yükseldik, Karakaya Teraslarında beş dakika mola verdik.

Karakaya Teraslarından 650 rakımdaki ARMUTSUYU ÇEŞMESİNE yükseldik. ARMUTSUYU ÇEŞMESİNDE 15 dakika kahvaltı molası verdik.

Armut suyu Çeşmesinden Spil Önduvar Klasik Rotasına giriş yaptık. Spil Önduvar Klasik rotadan beşyüz metre kaya tırmanarak SPİL BAYRAKTEPE’ye ulaştık. Spil BAYRAK TEPE’de toplu fotoğraf çekildikten sonra ŞEHİTLİKLERDEN getirdiğimiz KUTSAL VATAN TOPRAĞINI zirveye serptik.

Zirve seremonisi bittikten sonra Çampınarı Çeşmesinde öğle molası verdik. Öğle molası sonrası Çampınarı gazinosundan başlayarak Merdivenik, Çaybaşı Kanyonu, Oduncu Yolu, Manisa Kalesi-Ağlayankaya rotasından Ulu Camii üstüne indik. Ulu Camii sırtından geçerek Alaybey’de parkurumuzu sonlandırdık.

Sabah saat 07:00’de başlayan faaliyetimiz 11 saat 27 Dakika sürdü. Toplam 20 kilometre mesafe kaydettik, 1587 metre irtifa yükseldik.

Faaliyetimizin rota kaydına : https://www.wikiloc.com/…/alaybey-armut-suyu-spil-on… adresinden ulaşabilirsiniz.

Bu faaliyetin video özetini https://www.youtube.com/watch?v=BbLztBCjr88 adresinden izleyebilirsiniz.

Bu anlamlı faaliyete katılım sağlayan Manisa Fırtına Dağcılık, Saruhanbey Dağcılık, Niobe Dağcılık, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi sporcularına teşekkür ederiz.

NİCE YÜZYILLARA DİYEREK CUMHURİYETİMİZİN YÜZÜNCÜ YILI KUTLU OLSUN. KURUCUMUZ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK OLMAK ÜZERE ŞEHİTLERİMİZİN RUHU ŞAD OLSUN.

#29ekimcumhuriyetbayramı #anemontrekking #yüzüncüyıl #manisa #spildağı #şehittopraklarızirvelerde

yavuz

2014 yılından beri Anemon Trekking Spor Kulübünün faaliyetlerini organize ediyorum. Rota çizip dağlarda yürüyorum. Dağcılık ve doğa sporlarına merakınız varsa faaliyetlerimize katılabilirsiniz.