2365 METRE ANTALYA TAHTALI DAĞINI KUZEYDEN GÜNEYE TRANS GEÇTİK BÖLGEYE YENİ BİR ROTA HEDİYE ETTİK

Planlı faaliyetlerimizinden Tahtalı Dağı Kuzey Duvarı Tırmanışı (Antalya) faaliyeti için 14 Mart 2020 tarihinde Olimpos Teleferik yolu üzerinde 500 rakımlı bir alana kamp kurduk. 15 Mart 2020 saat 05:15’de kampımızı topladıktan sonra 700 rakımlı Olimpos teleferik tesislerinden saat 07:25’de yürüyüşe başladık. İşaretlenmiş Olimpos-Teleferik Kuzalan yaylası patikalarından 3 km yürüyüp 300 metre irtifa yükseldikten sonra daha önceden planlayarak çizdiğimiz kuzeydoğu sırt rotasına girdik. Sırt rotasından 900 metre orman içinden yükseldik. Orman bittikten sonra %30-%50 arası kısmen batak kardan oluşan kuzeydoğu sırtından 500 metre yükselerek 2320 metre yüksekliğindeki birinci tepeye çıkmayı başardık. Tahtalı Dağının sırt hattından 2365 metrelik asıl zirvesine doğru 2300 bandında 3 tepenin kenarından geçerek saat 18:15’de seremoni yaptık. Olimpos teleferiğin son seferi saat 17:00’de bittiği için dağın güney yüzünden Beycik köyüne inmeye karar verdik. Dağın külahından indikten sonra işaretlenmiş Beycik Likya yolu parkuruna girerek sat 23:00’de Beycik köyüne ulaştık ve faaliyeti sonlandırdık. Faaliyet tamamen sisli ve kısmen hafif yağmur yağışlı bir havada gerçekleştiği için Tahtalı Dağından deniz manzaralı fotolar alamadık. En büyük üzüntümüz bu fakat tamamen kapalı ve sisli bir hava olmasına rağmen YEPYENİ BİR ROTAYI BÖLGEYE kazandırdığımız için mutluyuz. Antalya Tahtalı Dağını Kuzeyden, Güneye bir günde geçen sporcularımız Yavuz Alniak ve Rüştü Keyif‘i tebrik ediyoruz. Hep birlikte nice nice zirvelere.

Yavuz Alniak

Anemon Trekking Spor Kulübü Başkanı

yavuz

2014 yılından beri Anemon Trekking Spor Kulübünün faaliyetlerini organize ediyorum. Rota çizip dağlarda yürüyorum. Dağcılık ve doğa sporlarına merakınız varsa faaliyetlerimize katılabilirsiniz.