BOZDAĞ KUZEY BATI SIRTINA BAŞARIYLA TIRMANDIK FAKAT TIRMANIŞ SONRASI GEÇİRDİĞİMİZ TALİHSİZ BİR KAZA NEDENİYLE FAALİYETİMİZ YARIM KALDI

7 Şubat 2021 saat 05:45’de Manisa’dan iki kişi planlı İzmir Ödemiş Bozdağ Kuzey Batı Sırt Rotası Tırmanışı faaliyeti için yola çıktık.Saat 07:15’de Bozdağ Kasabasına ulaştık. Son hazırlıklarımızı yapıp planlanan rotamızdan tırmanış rotasına doğru yürüyüşe geçtik. DİK DERESİNİN kuzeyinden kayalık bölgeden sırt üstüne doğru SCRAMLİNG METODUNU kullanarak serbest kaya tırmanışı yaparak saat 10:00’da 1900 rakımlı sırt zirvesine çıkmayı başardık.Dağın Kuzeybatı sırt üstünde kısa bir kuru meyve atıştırma molası verdikten sonra sırt rotası üstünden 2150 rakımlı teleferik istasyonuna doğru yükselmeye devam ettik. 2000 küsur rakımlarda AÇ ÖLDÜREN adı verilmiş dere başlangıcındaki bir kayanın üstünden geçerken dengemizi kaybedip dere yatağına kaydık. Daha sonra yatağın 1815 rakımlı düzlüğüne 400 metre kayarak yuvarlandık.Kaza sonrası faaliyetimizi İzmirden anlık GPS KOORDİNATLARINI takip eden Fikret Çakar abimiz ile kaza bölgesi koordinatlarını paylaştık. 15 dakika sonra bölgeye Jandarma ile birlikte kaza yaptığımız çevrede Trekking yapan 10 dağcı geldi. İlk Yardım müdahalesi yaptılar.Bir saat sonra bölgeye helikopter geldi bizi hastaneye götürdü. Böylece bu faaliyetimiz hastanede sonlandı.Kaza sonrası yardıma gelen tüm yardım ekiplerine, yardım koordinasyonunu İZMİRDEN ORGANİZE eden BOZDAĞ AŞIĞI FİKRET ÇAKAR abimize, kazadan sonra arayan soran herkese ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ.13 ŞUBAT 2021 itibariyle kaza geçiren abimiz Rüştü Keyif İzmir Ödemiş Devlet Hastanesinde muhtelif kemik kırıkları nedeniyle tedavi görüyor. Durumu iyi, hayati risk yok. Kalıcı sakatlık yok. Başkanımız Yavuz ALNIAK İzmir Yeşilyurt Devlet Hastanesinde tedavi görüyor. Boyun da iki omur kırık, kaburgalarda muhtelih çatlak ve kırıklar mevcut. Böbrek üstü bezlerde kanama, beyinde ufak bir pıhtı kanaması mevcut yüzde çeşitli yaralar var. Hayati risk ve kalıcı sakatlık yok. Tedaviler devam ediyor.Şimdilik durum budur. Kaza geçiren bütün sporcularımıza geçmiş olsun dileklerimizi ileterek en kısa zamanda daha güzel faaliyetlerde buluşmak üzere sağlıcakla kalın.

Yavuz ALNIAK

Anemon Trekking Spor Kulübü Başkanı

yavuz

2014 yılından beri Anemon Trekking Spor Kulübünün faaliyetlerini organize ediyorum. Rota çizip dağlarda yürüyorum. Dağcılık ve doğa sporlarına merakınız varsa faaliyetlerimize katılabilirsiniz.